HOETWAS in de Sint Andriesparochie

Iemand die het Rooms-katholieke geloof beleed in Leersum was aangewezen op een zondagse kerkgang naar andere gemeenten. In een van oudsher Protestantse streek was het dubbel moeilijk om tot een eigen kerkgebouw te komen. Nadat men genoegen moest nemen met noodoplossingen als een schoolgebouw, een garage of een bioscoop als 'kerk', slaagden de vasthoudende parochianen erin om in 1964 aan de Engelberg in Leersum hun doel te bereiken: een eigen kerkgebouw. Hoe dit tot stand is gekomen, welke tegenslagen moesten worden overwonnen en hoe de Sint Andriesparochie zich in 40 jaar ontwikkelde, wordt uitvoerig uit de doeken gedaan.

Het boekje werd uitgegeven ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van het kerkgebouw en de parochie in 2004.

Het boekje is op ledenbijeenkomsten verkrijgbaar of kan bij de penningmeester worden besteld. Bij verzending worden portokosten in rekening gebracht.

Kosten:
€ 5,00 (voor leden)

Auteur(s):
G.J.S. (Jan) Meijer

Uitgever:
onbekend, 2004

ISBN:
ISBN onbekend

Klik hier om te bestellen