Algemene ledenvergadering HVL en film-avond

Foto: HVL
Op woensdag 29 maart 2023 zijn alle belangstellenden welkom op een korte algemene ledenvergadering van de HVL, gevolgd door een boeiend historisch programma.

Docudrama "Het langebroeck".
Documentairemaker Kees Linnenbank zal in De Binder zijn film vertonen die hij "Het langebroeck" heeft gedoopt.
De film verhaalt over de diepe middeleeuwen waarin bisschop Godebald de ontginningen van het moerassige stuk tussen Heuvelrug en Utrecht initieert.
Veel plaatselijk bekende 'acteurs' zijn te zien in de film. Allemaal in een eigen rol.
Naast de geschiedenis gaat de film ook in op wat de Langbroekerwetering voor de omgeving betekent, toen en nu.

Leersum in oude filmbeelden.
Leersum en Darthuizen grenzen aan Langbroek en daarom leek het ons aardig om naast deze film ook oude filmfragmenten over Leersum te tonen. Jos Rams zal deze beelden presenteren.

Aanvang:
29-03-2023 om 20:00 uur

Locatie:
Cultuurhuis 'De Binder'
Hoflaan 29a
Leersum

Ontvangst met koffie vanaf 19.30 uur

U kunt dan ook de financiële stukken inzien.